KLIK UNTUK SEDEKAH..HEHE

Friday, March 13, 2009

KURUS VS GEMUK

Assalamualaikum..sering kali sy dengar "ala..aku dah gemuk"..."erm..bju da ketat"..." xmo mkn, nak diet, biar org pndag cantik"..hal ni juga terjadi kepada sy..huhuhu mmg pon sy ni gmuk..gmuk kerana ape?? happy or mmg mkn itu hobby??? tp sy ni mmg dikeliling oleh mereka-mereka yg gemar mkn dan mgkin juga disebabkan fmly-fmly ku yg cumel2 belaka..

kenapa perlu nak banding2 kan org gemuk dengan org kurus?? masing2 ada kelebihan mereka, x semestinya org kurus ni cntik..bg sy, sy ske pd mereka-mereka yg comel, kenapa?? bkn kerana sy pon tergolongong dlm golongan ini tetapi kerana mereka sentiasa gembira, peramah, x over, myb kerana sifat rendah diri yg ada pd mereka..
tp knape mereka2 yg comel ni slu kne perli2..cth ayt2 yg diberikan kpd mereka ni adalah seperti berikut :

  1. " xnak keluar mkn ke?? diet ek?? "
  2. " lari bajet aku nak blanje ko, mkn mst byk pye"
  3. " 2 la ko, kurus sket bdn 2, baru ade org nak.."

kadang-kadang mereka yg berbadan comel slu menjadi bahan gurauan rakan-rakan..bajet lawak la 2..terkne pd dri sdri tahu la..huhuhu..majority berase bangga bila dilabelkan sebagai kurus..yla kurus ni senang nak cari baju, boleh peraga kan semua jenis pakaian .. walhal, perkara ini semua tidak penting, kepada mereka-mereka yg berasa diri itu comel, x perlu la bersedih, Allah telah menjadikan manusia sebaik-baik cipta-Nya, kecantikan tidak terletak pada bentuk badan, kecantikan adalah universal, pandangan seseorang juga berlainan .. ada diantara kita suka gemuk dan ada juga yg suka kurus.

kesimpulannya, jgn pk pe pandangan org terhadap kita, myb apa yg org gemuk ade xada pd org yg kurus. saiz badan x penting, yg penting sape syg kita dan mereka terima kita seadanya...

p/s : nak kurus boleh, tp jgn smpai menyeksa badan...jd renung-renungkan..hohohohoho

4 comments:

  1. biarlah bobot pun...janji ati baik muka comel....kalo menyakitkan ati, cutting model pun xguna....huhu....

    ReplyDelete
  2. huhuhu..btl,btl,btl ...
    abg lan..
    puji 2 sbut la nme..
    hohohohoho

    ReplyDelete
  3. uihh, i like this article. thanx. perasan jgk org2 bdn comel mmg happy go lucky n friendly gitu.

    ReplyDelete