KLIK UNTUK SEDEKAH..HEHE

Wednesday, March 11, 2009

3 hari diet..

buah-buahan yg baik untuk kesihatn & juga menu utama dlm diet, mkn buah gerenti kyg perut 2..hohoho, x caye?? bley cube..

-----------------------------------------------------------


seringkali kita dengar tentang diet..diet...& diet..semua org mengimpikan bentuk badan yg cantik dan menawan dan perkara ini lebih terarah kepada golongan wanita..kenapa perlu berdiet?? adakah hanya untuk kelihatan cantik semata-mata?

ble dah diet..semua yg kite mkn tu berkhasiat ke?? dan kerana nak terlalu cepat kurus mereka yg berdiet ni jd takut tuk mkn, fobia ke?? so jd disini, topic kite adalah menu diet yg seimbang tuk orang yg hendak berdiet..diet ni hnya dijalankan tuk 3 hari sahaja..pelik kan?? pas 3 hari blh la mkn, tp jgn la smpai melantak plak kan..kawal2 mkn 2..then untuk mgu dpn nye plak, smbg blik diet 3 hari 2..insya-Allah, diet kita akan jd seimbang, kesihatan pn x terjejas..marilah kita mencuba diet ini bersama-sama..

3 Hari berdiet...

HARI PERTAMA
Sarapan


  • Kopi kosong atau teh

  • 1/2 limau atau jus

  • 1 keping roti bakar dengan 1 mentega kacang sudu besar

Makan Tengah Hari



  • 1/2 tuna cawan

  • 1 keping roti bakar dengan 1 mentega kacang sudu besar

  • Kopi kosong atau teh

Makan Malam ( seelok-eloknya sebelum pukul 7ptg)



  • 3 auns mana-mana daging pejal atau ayam

  • 1 karot

  • 1biji epal

  • 1 cawan ais krim vanila

HARI KEDUA


Sarapan



  • Kopi kosong atau teh

  • 1 biji telur rebus separuh masak

  • 1 biji pisang

  • 1 keping roti bakar

Makan Tengah Hari



  • 1 mangkuk mihun sup

  • 1 gelas air limau suam / air barli / air orange

Makan Malam



  • 1 cawan brokoli atau kubis

  • 1/2 cawan karot

  • 1 biji pisang

  • 1/2 penekup aiskrim vanilla

HARI KETIGA


Sarapan



  • Kopi kosong atau teh

  • 1 biji epal

  • Roti bakar sekeping

Makan Tengah Hari



  • 1 mangkuk mihun sup

  • 1 gelas air limau suam / air barli / air orange

Makan Malam



  • 1 cawantuna

  • 1 cawan karot

  • 1 cawan bunga kubis

  • 1 cawan tembikai

* minum 8 gelas ar kosong setiap hari untuk mengelakkan perut kepalaran..huhuhu


*jgn mkn mlm..lau lapar gak, mkn je buah-buahan...


*elak kan mkn mkanan yg berminyak,bergoreng, berlemak ok..


menu2 diatas adalah menu mngikut selera sy sndri, klu u all nk ikut selera msg2 pon boley, xde hal la, tp pastikan ianya permakanan yg seimbang..untuk lebih info klik ke page ini http://www.webmd.com/diet/features/the-3-day-diet


ok..cayok2..mari la kita berdiet bersama-sama..sy pon nk diet..huhuhuhu




5 comments:

  1. wei...

    hrp la ko success ngan prgram ko ni..

    jgn lak diet je..

    tdo kna gak bg kurang..

    x nk la bnyk tdo dr diet..

    huhuhuhuhu

    wish u luck..

    ReplyDelete
  2. huhuhu..
    thks dear..
    aku da x tido da..
    diet pye psl kan..
    lalalaalalala

    ReplyDelete
  3. Aku sebenarnya rangka besar tp tak diketegori dalam gemuk tingi 160cm berat 53-55kg. camtu la waktu aku belajar di universiti...

    Tp bile di alam pekerjaan setahun kemudian berat aku mendak naek sehingga 65kg .dalam masa setahun berat aku naek 10kg.

    kwn2 aku selalu perli aku gemok,mane taknye peha aku paling besar antara dorg..
    bf aku pown selalu perli aku gemok,jalan da xlarat la mcm2 lg..

    tp aku xkisah sebenarnya,ntah nape tibe2 aku nak diet.aku start bulan 03/2011 sekarang berat aku da 53 .aku turun 12kg dalam masa 4bulan..

    Sekarang badan aku da menarik...
    lelaki semua pandang aku...
    bentuk badan aku 36,27,36.5
    tp aku masih berdiet lagi sebab tinggi aku lebih ideal dalm 49.

    cara pemakanan aku.
    1- xmakan nasi selama 3bulan pertama
    2-minum air suam paling kurang 3liter sehari
    3-makan biskut
    4-kalo lapar aku makan mihun o sup2 yg kalori dier kurang
    5-aku bz keje ptg hari so malam sebelum tido aku skipping 30min setiap hari.
    6-hari minggu aku mewajibkan aktiviti membasuh kereta 0 keluar jalan2 supaya peha aku kecil.
    7-3bulan pertama aku turun 10kg
    8-bulan ke4 aku diet tp x crush spt 3bulan sebelumya,aku makan nasi kek tp kuantiti sedikit.
    9- mind set aku letakan bahawa perempuan memerlukam 1500kalori sahaja dalam sehari.
    10- aku memahami semua kalori dalam makanan,dan makan xlebih dari itu.

    so,sekarang aku da kurus,tp aku masih lg berdiet untuk turun 5kg dalam masa 2 bulan ini

    ReplyDelete
  4. Hi..jalan2 sini..www.mysufisecret.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. terimakasih untuk infonya :)

    www.jualberasorganik.net

    ReplyDelete